Digital Kommunikatör

- Yrket gick tidigare under namnet informatör. Men med dagens digitala teknik, har yrket utvecklats till kommunikatör. Idag är en kommunikatör en nödvändig och självklar del i både det privata och offentliga näringslivet.

Medielandskapet befinner sig i en stark och mycket snabb transformation. Vi går ifrån envägskommunikation till konversation. Företag och organisationer behöver autenticitet för att förtjäna rätten att bli hörda. Därför behövs kommunikatörer med rätt kompetens som kan förstå och verka i den förändrade verkligheten och som är vana att lösa problem och som kan tänka självständigt.
För att företag och kund ska mötas i en dialog så behöver dagens digitala kommunikatör kunskaper i hur ett varumärke ska vårdas och hur man ska kommunicera med rätt tonalitet. Den resan har bara börjat och vi kommer alltmer att få se de digitala kommunikatörerna som en nödvändig och självklar del av företag och organisationers kommunikationsteam.

 

Läs mer om hur du ansöker
Poäng
300 poäng – motsvarar 60 veckor över 1.5 år
Studieform
Bunden 100% (ej distans)
Studietakt
Heltid, dagtid, vardagar
Ort och antal platser
Göteborg – 35 utbildningsplatser
Lärande i Arbete
Sammanlagt 17 veckor, 2 perioder
9 veckor första perioden
8 veckor andra perioden
Utbildningsledare
John Areblad
031 - 704 67 00
john.areblad@handelsakademin.se

Yrkesroller

  • Digital Kommunikatör
  • Kommunikatör / Informatör
  • Webbkommunikatör
  • Social Medieexpert
  • Varumärkeskommunikatör